coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - BUNNPRIS KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon Prisene til bunns –ikke utvalget! Konkurrere ikke på hyllepris, men gjennom hyppige og sterke kampanjer Fokus på lokal tilstedeværelse og lavpris, hverdag og sesong/anledning Fra Brustadbu til Gourmetbutikker. Bunnpris har ca. 250 butikker lokalisert over store deler av Norge, men sterkest fotfeste i Møre og Romsdal og Trondheim. Flest små brustadbuer, men også noen Gourmetbutikker. Stor andel pizzasalg Bunnpris skal bli en preferert butikk for hverdagshandelen via hovedfokus på: God kvalitet på ferskvarer, bake-off og frukt og grønt Eksellent drift inkl. fokus på topplinjevekst Definerer ny modellbutikk Ekspansjon innenfor områdene BP er sterke (planlagt 11 nye butikker i 2023) Tematikk og sceneskift er alltid i fokus! Kampanjetyper: Ukens Bunnpris: svært god pris på én utvalgt vare, eks. Grandiosa Cl. 25, Endereol: med/uten prisnedsettelse Kronemarked: bestselgere til lave priser (hele 10ere) Priskampanjer: prispunkt,% og flerkjøp med moderat til kraftige nedsettelse Frivillige kampanjer: eks nyheter og jul BP planlegger utrulling av kampanjemodul i 2023 Bunnpris har siden 2018 styrket sin merkepreferanse år for år Bunnpris tar i 2022 tilbake andeler tapt ifm Covid Fokus på merkevare Positive til leverandørmateriell i butikk om dette kan bidra til økt oppmerksomhet og salg Strategi
bunnpris