coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - COOP OBS KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon De største dagligvarebutikkene i Norge. Kampanjemaskinen i COOP-systemet. Skal alltid ha et godt tilbud. Store kampanjer og lav baserullering. Brød og sirkus i butikk. 3 aktivitetsformer (kun synlighet, ikke priskutt): Tildeling: Garantert gulvplass og automatisk vareutsending til butikk. Mulig for butikk å melde seg av, men default er at de mottar varen. Kan gjennomføres på Pall og DPK-nivå. Satt antall tildelinger per kategori, men kan variere ila. Året. Frivillig palleaktivitet: Frivillig palleaktivitet som må selges inn til butikk. Her kan vi også ha på dpk nivå og de frivillige aktivitetene kan også være i frysedisk, men avtal gjerne da direkte med kjede. Satt per kategori, men varierer ofte ila. Året ved behov. Trafikkbyggere(TB): Aktiviteter med kraftige mekanikker for å dra kunder inn i butikk. Gjerne i populære kategorier som skaper oppmerksomhet. Havner i kundeavis og ofte på forside. Kundeavis(KA): Produkter som kun er i kundeavis, men uten prisnedsettelse. Gir forpliktelse fra Kjøpmann om å ha produktet i butikk og bestiller ofte godt med varer til aktiviteten. Butikkmateriell:​
I COOP kan vi benytte eget materiell på prisaktiviteter og generelle aktiviseringer som beskrevet over. I obs har vi «frie tøyler» under aktiviteter som Trafikkbyggere og Gulvaktiviteter. Her kan vi pynte butikk og bruke alt tilgjengelig material i samråd med Kjøpmann. Obs! lanserte konseptet «Kunsten å handle smart» i 2019, som gir en ny retning med fokus på det unike verdiforslaget til Obs! Obs har også gjennomført tiltak innen smartere prising, smartere kampanjer og smart butikkdrift. 31 butikker 282 000 kunder hver uke Strategi
coop obs