coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - COOP XTRA KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon Vekstvinner i 2019 mot sammenlignbare butikker og totalt sett. Skal være best på lavpris, score høyt på kjennskap prisoppfattelse og andel fornøyde kunder. Stort fokus på å treffe kundenes behov, som gir et svært bredt utvalg i butikk sammenlignet med andre lavprisbutikker. Extra skal vinne familiene. Ha sterke posisjoneringsbevis på pris. Styrket satsning på Frukt og Grønt. Etablerte ny babybonus i 2019 -- Familier 3 aktivitetsformer (kun synlighet, ikke priskutt): Tildeling: Garantert gulvplass og automatisk vareutsending til butikk. Mulig for butikk å melde seg av, men default er at de mottar varen. Kan gjennomføres på Pall og DPK-nivå. Satt antall tildelinger per kategori, men kan variere ila. Året. Frivillig palleaktivitet: Frivillig palleaktivitet som må selges inn til butikk. Her kan vi også ha på dpk nivå og de frivillige aktivitetene kan også være i frysedisk, men avtal gjerne da direkte med kjede. Satt per kategori, men varierer ofte ila. Året ved behov. Trafikkbyggere(TB): Aktiviteter med kraftige mekanikker for å dra kunder inn i butikk. Gjerne i populære kategorier som skaper oppmerksomhet. Havner i kundeavis og ofte på forside. Kundeavis(KA): Produkter som kun er i kundeavis, men uten prisnedsettelse. Gir forpliktelse fra Kjøpmann om å ha produktet i butikk og bestiller ofte godt med varer til aktiviteten. 
Butikkmateriell:​
 I COOP kan vi benytte eget materiell på prisaktiviteter og generelle aktiviseringer som beskrevet over. Extra har likevel begrenset plass så det er viktig å tilpasse materiellet til hver enkelt butikk. 509 Butikker Snittbesøk på 1 million kunder hver uke Har svært god listing i denne lavpriskjeden og en av nøklene er å sikre at butikkene alltid har gjeldende sortiment i butikk. Strategi
coop xtra