coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon «Sunt, Kjapt og Billig» Kiwi har som mål å være Norges BILLIGSTE matvarekjede. «Vi gir oss aldri på pris». Forsterker prisposisjonen via; Kiwi presser prisene, Kiwi prislås og Prissjekk. Kiwi har barnefamilier som hovedmålgruppe. Fokuserer i tillegg på: Helse og sunnhet, miljø og bærekraft, samfunnsengasjement og de ansatte. Med KIWI PLUSS (KIWI sitt fordelsprogram) får du 15 % Trumf-bonus på fersk frukt og grønt, og 1 % Trumf-bonus på alle andre dagligvarer du handler hos KIWI og Trumf sine partnere. Øvrige fordelsprogrammer: Bind- og tampongavtalen, Bleieavtale (2 for 1) Prispil: garanterte aktiviteter hvor alle butikker plikter å delta. Markeres i butikk med bilde og prispil. Media annonsering. Garantert: ekstra gulvplass ev. ekstraeksponering (min. Dpk) i alle butikker som plikter å delta. God start, Negativ respons (ekspoenhet blir tilsendt om man ikke avbestiller i AN) og Garantert. Frys endedisk: Min. en hel endedisk (endedisk 1) brukes til kun DV varer i kampanjeperioden i de butikkene som ikke er fritatt (se oversikt i Teams). Endedisk skal være full av varer ved oppstart og det skal henges opp prisplakater og packshotplakater til kampanjen (direkteutsendes til butikk). Frivillig: butikk kan velge ekspoenhet ev. Dpk. I all hovedsak knyttet til de største sesongene. Butikkmateriell: skal som hovedregel ikke benyttes (kun KIWIs eget). Unntakene er:
 - Prispil og Frys Endedisk: packshot- og
 prisplakat (sendes butikk). - Varespeil: Tilgjengelig for bestilling.
 Logo på 4 sider - følg med og be butikk
 justere ihht. sesong og kampanjer. KIWI partnerprogram: DV er samarbeidspartner og utvikler sammen med KIWI PLUSS og Kiwis mediebyrå diverse artikler og digitalt innhold. Minimumskrav til gulvplass i sesonger – finn frem til gode løsninger i samarbeid med butikk JANUAR/ROMJUL: 2 STK. VINTER: 1 STK. PÅSKE: 1 STK. SOMMER: 2 STK. SKOLESTART: 2 STK.
HØST: 1 STK. JUL: 1 STK. Presser prisene: presser prisene på utvalgte varer for en periode. Prislås: låser prisene på en rekke varer for en lengre periode. Prissjekk: sjekker hver uke hundrevis av varer hos de andre lavpriskjedene. Strategi
KUNDE INNSIKT - KIWI
kiwi