coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - KMH KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon Kjøpmannshuset er en samling kjøpmenn fra profilene SPAR, Joker og Nærbutikken SPAR: Vi gir kunden den beste lokale handleopplevelsen SPAR skal være den ledende kjeden for lokale supermarked med landets beste kjøpmenn Joker: Den gode naboen Joker skal være Norges beste nærbutikk og tilby det kunden trenger av dagligvarer Joker og nærbutikken er markedsleder med 70% markedsandel i nærbutikksegmentet Kjøpmannshuset skal være: Best på kampanjer, best på sesonger og best lokalt Joker og SPAR har nokså lik kampanjestruktur. De har begge mye kampanjer, stort fokus på kampanjer og mye av omsetningen til KMH kommer fra kampanjer Førstesideaktiviteter: Hver uke har SPAR og Joker produkter på førstesiden av kundeavisen med skarp mekanikk og høyt volumpotensial som skal fungere som inndragere. I tillegg fylles kundeavisen med en rekke mindre tilbud. Her er mekanikken mindre skarp og bruttokravene høyere. Større variasjon og fleksibilitet i kampanjeprogrammet til KMH enn til øvrige profiler i NorgesGruppen Kampanjer støttes med en kombinasjon av RIK og RIS-rabatter Det er trangt om plassen i flere kategorier i både SPAR og Joker. Stort potensial i å følge opp space tett og sikre at DVs varer er inne der det er avtalefestet. Frivillige varer som tegnes inn i planogram vil bli en del av NG flyt. Stort potensial i større butikker! DV og KMH har en god strategisk match i mange kategorier. Vi har norskproduserte varer og mange bestselgere som forbruker opplever at er «god verdi for pengene». Dette passer perfekt inn i kampanjestrukturen til KMH De fleste butikker i KMH er kjøpmannseide som gir større lokal fleksibilitet og beslutningsmyndighet. Gode muligheter for å få til lokale initiativ! Strategi
kjøpmansh.