coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - MENY KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon Meny sin strategi: «Vi skal hjelpe folk å spise bedre!» Meny skal ha Norges beste utvalg Unike posisjoner som Meny jobber for å rendyrke og forsterke: "Pene og trivelige butikker, plettfritt renhold, nystekte brød og bakevarer, høy kvalitet, stort vareutvalg, kjøtt og fiskedisker med hjelpsomme matarbeidere, alltid fristende helgemiddager, inspirasjon til matglede, best på nyheter og lokale matskatter" Meny ser på matarbeidere som den viktigste differensieringen i markedet Ulike tilbud til hverdag og helg Alle garanterte aktiviteter har tilhørende endereol eller disk i kjøl/frys Meny kan aktiviserer et bredere utvalg enn det som de har plass til på endereolene gjennom prispunkt fra normal hylleplass Kampanjer i Meny støttes i hovedsak med rabatter på RIK. Enkeltprodukter vil også støttes på RIS (fremkommer av kampanjebekreftelser/innsalgsark) Digital konsepthåndbok: Manuel for kjøpmann for i sikre 100% gjennomføring DV har avtalefestet et gitt antall kampanjer per temperatursone. I tillegg har vi tidvis palleløsninger med i salgsblekka Meny har en målsetning om at det «alltid skal være mer enn 500 billige varer i butikk» Vanligste kampanjemekanikker: Garanterte aktiviteter, kronemarkeder, frivillige paller i salgsblekke, faste knallkjøp og DUer Netthandel: Eneste butikkjede som har samme utvalg på nett og i butikk. Stort fokus på fortsatt forbedre og styrke Meny.no Frivillige varer som tegnes inn i planogram vil bli en del av NG flyt Meny sin bærekraftstrategi: Aldri mer sløse og ta bedre valg Meny skal være dagligvares mest bærekraftige dagligvarekjede CC Mat og Jacobs utvalgte er separerte konsepter under Meny-paraplyen som følger Menys kampanjeprogram Strategi
meny