coop xtra
coop nbl
rema
bunnpris
coop mega
coop obs
meny
kiwi
kjøpmansh.
listing- koder
KUNDE INNSIKT - REMA KAMPANJESTRUKTUR ANNET Pris og posisjon Billigst på hver vare, hver dag Barnefamilier er hovedmålgruppen Kundene velger Rema 1000 fordi de har laveste pris på varer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte Med fordelsappen Æ får man alltid 10% på frukt & grønt, samt en rekke gode personlige priskuttsalg Kundene velger Rema 1000 fordi de har laveste pris på varer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte 1000 grunner til å velge Rema 1000 pris er alltid grunn nr 1 Gjennom franchise skal Rema 1000 vinne markedet; Kunnskap om lokale forhold (KOLF) og kjøpmannens egeninteresse i driften er nøkkelen til suksess. Rema 1000 er en verdidrevet bedrift, med 8 verdigrunnlag som skal danne grunnlag for driften (1. Vi rendyrker bedriftens forretningside , 2. Vi holder høy forretningsmoral , 3. Vi skal være gjeldfrie , 4. Vi skal motivere til vinnerkultur , 5. Vi tenker positivt og offensivt , 6. Vi snakker med hverandre, ikke om hverandre , 7. Kunden er vår øverste sjef og 8. Vi vil ha det morsomt OG lønnsomt) Rema 1000 er en lavpriskjede, med et begrenset sortiment (Et «godt valgt utvalg») De fleste kategorier har pliktige nasjonale planogram Butikken etablerer hyllen (planogram) gjennom systemet «Mine hyller» De fleste planogram har rom for lokale tilvalg. Her må vi hjelpe kjøpmann til å ta de rette valgene «Mine Hyller» bestiller varer gjennom «Automatiske Ordreforslag» (AOF). Sørg for at butikken har et fornuftig pres. lager, slik at man ikke står tom gjennom uken Strategi
Færre kampanjer Bedre gjennomføring I butikk Krav til lønnsomhet Bedre sammenheng mellom varer som aktiviseres (f.eks. Kjøttdeig samtidig med ovnsretter)
rema