DYPFRYST PIZZA
BAKEMIKSER
FUN LIGHT
SYLTETØY
TØRRVARE SUPPER
plante- basert
MAKRELL
KETCHUP
OVNSRETTER
ASIATISK & RIS
SØTPÅLEGG
TØRRVARE &
KJØLT SAUS
SNACKING
glemte helter
LEVERPOSTEI
DRESSING
frokost- blanding
FÅREPØLSE
GRYTERETTER
DV INNSIKT
printerklare plakater
butikk- materiell
salgsplan B3-2024
DV INNSIKT - PLANTEBASERT
markeds- andel
KATEGORI-INNSIKT
SALGS-UTVIKLING
BUTIKK-BILDER
Naturli´
i sesong
naturli´ - Innsikt
Plantebasert er kanskje lite i dag – men, det vil bli større!
Over tid vil målgruppen for plantebasert øke – når dagens brukere har plantebasert i sine vaner & nye kunder kommer til Plantebasert treffer i størst grad unge voksne og familier – en attraktiv målgruppe i en fase der handlevaner dannes og fokuset på bærekraft er sterkt Forbrukerne ønsker å leve mer bærekraftig – men, de trenger produkter som gjør det enkelt å bytte til klimavennlige valg
5 av 10 ønsker å spise mer klimavennlig enn de gjør i dag 1 av 4 har endret kostholdet i en mer klimavennlig retning 9 av 10 er åpen for å bruke vegetarprodukter 6 av 10 ønsker å kutte kjøttforbruket som et konkret klimatiltak
7 av 10 sier at SMAK er viktig for å prøve plantebasert mat
naturli´ - Innsikt