DYPFRYST PIZZA
BAKEMIKSER
FUN LIGHT
SYLTETØY
TØRRVARE SUPPER
plante- basert
MAKRELL
KETCHUP
OVNSRETTER
ASIATISK & RIS
SØTPÅLEGG
TØRRVARE &
KJØLT SAUS
SNACKING
glemte helter
LEVERPOSTEI
DRESSING
frokost- blanding
FÅREPØLSE
GRYTERETTER
DV INNSIKT
printerklare plakater
butikk- materiell
salgsplan B3-2024
varehåndtering
grandiosa
grandiosa DELUX
fryseprosjekt
generell innsikt
big one
DV INNSIKT - DYPFRYST PIZZA
01
Gode rutiner -> bedre varetrykk -> økt salg
02
Pizza er det største impulsproduktet i frysedisken – sikre varetrykk og synlighet
03
vs
Pizza i frysedisk selger bedre enn pizza i fryseskap
09
Kvaliteten på pizza holder seg bedre i frysedisk enn i fryseskap pga jevnere riktig temperatur (skapdører som åpnes og lukkes slipper varm luft inn 
og skaper temperatur - svingninger og dugg på skapdørene)
10
følg planogram! Butikker som har pliktig sortiment på plass har høyest pizza-andel
04
MATERIELL ØKER SALGET!
06
5,8x
Grandiosa Classic rullerer 3,5 ganger raskere enn nærmeste konkurrent
05 20% Kampanjesalget på mandag utgjør ca 20% av total-volumet på uken
08
50%
Manglende prismerking reduserer salget 
av pizza 
med 50%
07
07
Pizza i endedisk til ordinær-pris gir mersalg pga impulssalg